Lorraine, oprichtster 1BALANCE:
Met 1BALANCE heb ik al ruim 7000 vrouwen succesvol helpen afvallen. Ook ik zelf had jarenlang last van overgewicht. Ik had altijd een redelijk gezond gewicht, maar toen ik ging studeren ging het mis. Elk jaar kwam er een paar kilo bij, tot ik zoveel was aangekomen dat ik niet eens meer op de weegschaal durfde te staan. Ik heb veel dieten geprobeerd, maar niks leek blijvend te werken.

Ik at te weinig
Pas toen ik me echt in voeding ging verdiepen snapte ik wat ik verkeerd had gedaan. Ik at in de basis veel te weinig, waardoor ik onvoldoende voedingsstoffen binnenkreeg en mijn hormoonhuishouding compleet verstoord was. Door anders (en méér) te gaan eten verbeterden mijn hormonen, waardoor afvallen een stuk makkelijker werd. Dit was voor mij aanleiding om 1BALANCE op te richten en vrouwen te helpen succesvol gewicht te verliezen. Ik geloof niet in dieten, maar in écht gezond afvallen voor een duurzaam resultaat. Dat je hiermee toch snel gewicht kunt verliezen zie ik elke dag opnieuw!

afvallen met voedingsschema van 1balance

Mijn 6 beste tips voor afvallen
Omdat ik vaak de vraag krijg wat nu de beste tips zijn voor snel afvallen, heb ik de 6 tips die mij het meest hebben geholpen gebundeld en in een blog verwerkt.

Tip 1: ga meer eten


Veel vrouwen die af willen vallen gaan heel weinig eten. Dit werkt alleen maar averechts! Afvallen draait niet om minder eten, maar de juiste producten (en dus vaak ook meer!) eten. Vrouwen die meerdere dieten hebben geprobeerd, hebben vaak een verstoorde hormoonhuishouding waardoor afvallen erg lastig gaat. Een lichaam heeft gemiddeld 1600 (gezonde) kcal per dag nodig om alle voedingsstoffen binnen te krijgen. Hiermee wordt het lichaam volop gevoed, waardoor afvallen ineens een stuk makkelijker wordt.

Bekijk maar eens een voorbeeld dagmenu uit mijn Hollands programma: je mag superveel eten!

Tip 2: beweeg elke dag minstens een uur

Elke 20 kcal die je dagelijks extra verbrandt, scheelt op jaarbasis circa 1 kg. Dus als je elke dag een half uur extra gaat wandelen (en dus 120 kcal extra verbrandt), scheelt dat op jaarbasis al snel 6 kg. Koop een stappenteller als je deze nog niet hebt; het motiveert namelijk écht! Het advies is om dagelijks minimaal een uur te bewegen (verspreid over de dag), en 2  x per week te sporten.

Tip 3: maak gezonde keuzes in restaurants


Ai, de horeca;-) Voor mijn in elk geval een valkuil, maar inmiddels heb ik een gezonde balans gevonden. Zo neem ik door de week maximaal 1 glas wijn bij het eten (een glas wijn bevat al snel 120 kcal). Ook producten als stokbrood, frites en toetjes zijn echte dikmakers. Door overdag voldoende te eten voorkom je dat je uitgehongerd in een restaurant aankomt en makkelijker ongezonde keuzes maakt. Voor mij zorgen deze maatregelen er voor dat ik al jaren een stabiel gewicht heb.

Tip 4: Eet voldoende vezels (o.a. in brood en pasta)


Vaak wordt gedacht dat je geen brood, pasta etc mag eten als je af wil vallen. Maar we eten al ruim 10.000 jaar granen, en hebben pas sinds 50 jaar overgewicht. De boosdoeners zijn alle verpakte producten in de supermarkt waar alleen maar bloem en suiker inzit. Zolang het om volkoren producten gaat lukt het ook om met pasta en brood snel af te vallen. De vezels in volkoren producten zorgen juist voor een langzame stijging van je bloedsuikerspiegel. Dit zorgt voor minder insuline-aanmaak, wat weer een positief effect op afvallen heeft.

Met mijn voedingsschema’s laat ik zien dat afvallen met brood gewoon mogelijk is. Ook voor mezelf gebruik ik overigens nog regelmatig de weekmenu’s die ik voor cliënten maak; ze zorgen ervoor dat ik goed op gewicht blijf en ik heb altijd inspiratie voor een lekkere lunch of avondmaaltijd.

Tip 5: eet de helft van ongezonde dingen


Voor mij horen taart, wijn, chocola en kaas bij een leuk leven. Maar ook voor mij geldt: zodra ik hier teveel van eet kom ik aan. Ik heb daarom de stelregel dat ik standaard een half stukje taart neem in plaats van een heel stuk, of bijvoorbeeld een toetje deel. Zo hoef ik mezelf niet alles te ontzeggen en houd ik toch een stabiel gewicht.

Tip 6: eet de goede hoeveelheid koolhydraten, vetten en eiwitten


Dit is zó belangrijk! Ik was zelf nooit zo bezig met of ik nu koolhydraten, vetten of eiwitten at. Zonde, want deze drie macro-nutriënten hebben allemaal een andere uitwerking op je lichaam. Een andere verdeling kan enorm veel verschil maken (ook als je hetzelfde aantal kcal eet).

In de praktijk eten de meeste mensen bijvoorbeeld te weinig gezonde vetten. Dit heeft een averechts effect op afvallen: vetten zijn namelijk belangrijk om een lichaam gezond te houden. En een lichaam wat niet gezond is, valt moeilijker af.

Mocht je niet zeker weten of je balans tussen koolhydraten, vetten en eiwitten goed is dan raad ik je aan een voedingsschema door een expert te laten opstellen. Ook kan je gebruik maken van de aanbieding hieronder op de pagina; je betaalt dan slechts € 39,50 voor mijn 12 weekse programma.

tip voor afvallen: voedingsschema's van 1balance
lorraine heeft voedingsschema voor afvallen gemaakt

12 weken gezond afvallen | Nu 50% korting


Op basis van mijn eigen ervaring en kennis heb ik een 12-weeks programma ontwikkeld waarmee ik mensen help op een gezonde manier af te vallen. Dit programma bestaat uit 12 wekelijkse voedingsschema’s met een gezonde balans tussen koolhydraten, vetten en eiwitten. Ik heb verschillende programma’s gemaakt; Hollands, Puur, Vegetarisch en Koolhydraatbeperkt. Alle menu’s bevatten 1600 kcal per dag; hiermee zorg ik ervoor dat je lichaam elke dag voldoende voedingsstoffen binnen krijgt (en er is ook ruimte voor wat lekkers!)

1BALANCE staat voor:
Níet dieten
Gezond maar toch snel afvallen
Gewoon, normaal blijven eten
Af en toe genieten van een glas wijn of stuk taart
1 maaltijd voor het hele gezin kunnen maken
Geen tijdelijke oplossing, maar duurzaam resultaat


Bekijk een voorbeeld menu

Via deze link geef ik een voorbeeld dag uit het Hollandse programma!

Bij het 12 week ticket to health is het volgende inbegrepen:

 

12 wekelijkse menu’s per mail (met 1600 kcal per dag)
Altijd een menusoort die past (Hollands, puur of koolhydraatbeperkt)
  Gezonde, makkelijke gerechten die met het hele gezin te eten zijn
Handige boodschappenlijsten
Een variatielijst voor producten die je niet lekker vindt en/of vegetarische opties

Vandaag 50% korting
Meld je nu aan en ontvang 50% korting: vandaag kost mijn programma slechts € 39,50 in plaats van € 79,00

Na aanmelding wordt direct het eerste menu verstuurd! 

Hollands programma

€39,50
Het Hollandse programma is geschikt voor iedereen die gewoon met de Hollandse pot mee wil eten. Je eet afwisselend pasta, rijst en aardappelen met groenten en vlees.
Lees meer
gezond voedingsschema voor afvallen

1BALANCE Puur programma

€39,50
Het Puur programma bevat veel natuurlijke, onbewerkte producten. Het menu is geschikt voor als je graag zo puur mogelijk eet en het leuk vindt om wat langer in de keuken te staan.
Lees meer
koolhydraatarm menu voor gezond afvallen

Koolhydraatbeperkt programma

€ 39,50
Het koolhydraatbeperkte programma is geschikt voor iedereen die graag minder brood, aardappelen, pasta en rijst wil eten.
Lees meer
ONLINE GROEPSCOACHING

Online groepscoaching

€ 29,50
Met 1BALANCE Lijf & Leven krijg je 12 weken toegang tot de besloten Facebook coachingsgroep. Hier posten we regelmatig video's, tips en lekkere recepten. Ook kan je hier terecht met al je vragen. De prijs is exclusief de weekmenu's.
Lees meer

Waarom 1BALANCE wél werkt


1BALANCE is voor iedereen die klaar is met diëten en écht gezond wil afvallen! Veel mensen die af willen vallen doen dit door een extreen lage calorie-inname. Uit onderzoek blijkt dat dit de hormoonhuishouding enorm verstoort, waardoor afvallen op termijn heel lastig wordt. Met mijn gezonde voedingsschema’s krijgen deelnemers elke dag opnieuw voldoende calorieën en voedingsstoffen binnen. Een lichaam dat voldoende gevoed wordt, valt een stuk makkelijker af. Daarnaast heeft men vaak veel meer energie! Deelnemers geven aan dat afvallen niet alleen snel gaat, maar dat het ook goed vol te houden is.

Verder combineer ik koolhydraten met de juiste hoeveelheid vetten en eiwitten. Deze combinatie zorgt er voor dat de bloedsuikerspiegel niet te snel stijgt, waardoor een lichaam niet onnodig veel insuline hoeft aan te maken. Dit zorgt er voor dat er gewoon brood en pasta kan worden gegeten, en men toch toch snel gewicht verliest! De weekmenu’s bevatten binnen alle programma’s 1600 kcal per dag. Voor een duurzaam resultaat is het dus vooral belangrijk dat men het programma kiest dat het beste bij hem/haar past. Alleen zo is het mogelijk om ook op lange termijn resultaat te blijven zien!


Profiteer vandaag nog van de korting op mijn programma

Sigrid:


“Ik heb het programma van 1BALANCE 12 weken gevolgd. Ik zag vrijwel direct resultaat; dat motiveerde enorm. Ik vond dat ik veel mocht eten. Ook waren de boodschappen super betaalbaar, dat vond ik erg fijn!

sigrid van gezond afvallen bij 1balance winschoten
WhatsApp Stuur een Whatsapp