Burn-out coaching in Groningen

Mentale coaching, gezonde voeding en beweging

Run2health is een intensief en compleet burn-out programma in Groningen. Het wordt aangeboden door Goudje Haadsma (psychologe en running therapeut) en Lorraine Luchjenbroers (burn-out coach en voedingsconsulent). In het programma richten we ons op herstel van een burn-out. Dit doen we door middel van kleinschalige groepscoaching. Daarnaast focussen we op voeding en beweging, omdat burn-out zowel een mentale als een fysieke ziekte is. Door weer in beweging te komen zorg je dat de opgebouwde spanning je lichaam kan verlaten. Door je lichaam weer te voeden met de juiste brandstof heb je snel weer volop energie.

Burn-out coach Groningen: Goudje en Lorraine

De kracht van Run2Health

In kleine groepen doorlopen we het hele burn-out proces. We beginnen bij het begin: acceptatie van je burn-out. In de tweede fase gaan we op zoek naar oorzaken van je burn-out. In de laatste fase gaan we actief werken aan volledig herstel. De kern van dit programma duurt 12 weken. Omdat burn-out een langdurig proces is, komen na afloop van deze 12 weken maandelijks bij elkaar om een duurzame verandering in je gedrag en leefstijl te bewerkstellingen.

Het doel van het Run2health programma is herstel, maar ook een gezonder, relaxter en gelukkiger leven na je burn-out.

De drie fasen van een burn-out

Acceptatie, onderzoek en herstel

Samen met het groepje waar je in zit doorloop je 3 fasen van je burn-out. In de eerste fase (duur circa vijf weken) is het belangrijk dat je je klachten en je burn-out serieus gaat nemen, dit is dan ook de acceptatie fase. In de tweede fase heb je je burn-out al beter leren accepteren en ken je jezelf nog wat beter. Nu is het tijd om een stapje te zetten: onderzoeken waar jouw burn-out vandaan komt. Deze periode duurt circa vijf weken. In de laatste weken is het tijd om voorzichtig naar de toekomst te gaan kijken. Hoe kun je al het geleerde van de afgelopen maanden toepassen in jouw dagelijkse leven. Het resultaat? Een gezonder en gelukkiger leven.

Herstel van een burn-out is overigens niet altijd een rechtlijnig proces; de realiteit is vaak grilliger. Daarom zal er in de praktijk wel eens worden afgeweken van het programma. Toch willen we je hieronder een idee geven van hoe het programma er globaal voor je uit zal zien.

Fase 1: acceptatie

(H)erkenning van je burn-out
* Vertrouwd raken met de groep
* Wat is een burn-out?
* Leren luisteren naar je lichaam
* Accepteren van je Burn-out
* In beweging komen
* Wie ben je?

Fase 2: onderzoek

Waar komt je burn-out vandaan?
* Welke keuzes/factoren hebben geleid tot je burn-out?
* Leren grenzen aangeven
* Luisteren naar het lichaam
* In beweging blijven
* Eerste stappen naar herstel

Fase 3: herstel

Kijken naar de toekomst
* Wat wil je?
* Wat kun je?
* Welke keuzes ga je maken?
* Hoe ga je het geleerde toepassen in je dagelijkse leven?
* Terugvalpreventie

Na afloop van het programma

De drie maanden zijn voorbij. Wat nu?

Nadat je de kern van het programma hebt doorlopen, laten we je niet direct los. Na afloop van de drie maanden komen we nog één keer per maand bij elkaar. Hierbij doen we het volgende:

– Stil blijven staan bij hoe het nu gaat en wat er nog beter kan
– Herstel bestendigen
– Steun vanuit de groep en coaches

Wil je na het lezen van deze informatie meer weten over Run2Health? Op onze website www.run2health.nl vind je aanvullende informatie!