Vragen? Stuur me een appje.

Het verhaal van Kim

Kim startte afgelopen zomer met het Hollands programma van 1BALANCE. Inmiddels heeft ze bijna haar streefgewicht bereikt. Na een super enthousiast bericht van Kim in onze inbox besloten we contact met haar op te nemen en te vragen naar haar ervaring. Hieronder deelt ze haar verhaal!

Kim: “Als kind was ik al mollig. Ik kom uit een familie van echte Bourgondiërs; hoewel er thuis echt wel gezond gegeten werd, aten we ook regelmatig een frietje en een chipje. Ik heb in mijn leven veel dieten geprobeerd. In het jaar voorafgaand aan mijn bruiloft heb ik bijvoorbeeld het Cambridge dieet gedaan. Hiermee ben ik destijds behoorlijk afgevallen; op mijn bruiloft woog ik nog maar 75 kg. Dit was helaas tijdelijk; toen ik na de bruiloft ging samenwonen met mijn man kwam ik al snel weer aan. De jaren erna waren een continue strijd van dieten, stoppen met dieten en weer aankomen.

Afgelopen zomer stond ik op de weegschaal en zag ik dat deze de 116 kg aantikte. Ik voelde me continu moe en had zelfs geen energie om met mijn twee kinderen naar de speeltuin te gaan. Toen wist ik: ik moet er écht iets aan doen. Mijn moeder had voedingsschema’s van een diëtiste gekregen en vroeg me of dit niks voor mij was. Ik voelde er echter weinig voor om elke week bij iemand op de weegschaal te moeten stappen en dan te vertellen wat er niet goed was gegaan. Ik wist zelf ook wel wat wel en niet gezond was. Na wat Googlen kwam ik op de site van 1BALANCE uit. Gezonde voedingsschema’s waarop precies stond wat je mag eten. En, wat ik heel belangrijk vond; het zag er uit als lekker en niet te ingewikkeld. Ik besloot het te gaan proberen.

Direct resultaat

De eerste twee dagen had ik behoorlijke hoofdpijn, maar dat herkende ik van eerdere afvalpogingen. Het was een reactie van mijn lichaam op het gebrek aan suiker. Ik zette door, en na een week was ik al behoorlijk afgevallen! Dat gaf natuurlijk enorm veel moed om door te gaan. Overigens was dit niet alleen maar vet; ik merkte dat ik ook veel vocht verloor. Mijn eetpatroon veranderde volledig; voorheen ontbeet ik bijvoorbeeld amper. Ook at ik vaak nog chips als ik thuiskwam van een late dienst. Voor ik het doorhad had ik dan een zak chips leeggegeten en ging ik met een veel te volle maag naar bed. Met 1BALANCE at ik een stevig ontbijt, en zorgde ik ervoor dat ik ook de rest van de dag volgens het schema at.

Na zes maanden

In februari had ik al bijna mijn doel bereikt! Omdat ik zo veel mocht eten én zes eetmomenten per dag had, had ik eigenlijk nooit honger. Dit maakte het al makkelijker om niet meer te snoepen.

Ik ben ook wel streng geweest hoor, voor mezelf! In het weekend week ik wel eens af, maar ik houd me zoveel mogelijk aan de schema’s. Ik haal nog steeds wel chips en wat lekkers in huis, maar het lukt me prima om er van af te blijven. Het scheelt ook wel dat er deze periode geen feestjes waren, want hoewel ik over het algemeen geen stevige drinker ben vind ik een glas wijn op een feestje toch wel heel lekker. Ook kan ik me voorstellen dat het dan wat lastiger is om de lekkere dingen te laten staan. Maar ik weet nu ook dat ik moet zorgen dat ik van te voren voldoende eet, dan kom ik niet zo snel in de verleiding.

“Hé mama, je hebt geen dikke billen meer” Naast dat ik blij ben met het gewichtsverlies, verbaas ik me over de hoeveelheid energie die ik heb. Ik ga vanavond mijn derde nachtdienst in en ben voor mijn gevoel niet moe te krijgen, haha. Ik merk dat ik mijn hele leefstijl heb aangepast. Doordat ik minder zwaar ben, heb ik ook meer zin om te bewegen. Als ik naar boven loop pak ik vaak mijn elastiek erbij voor wat oefeningen. Daardoor krijg ik steeds meer energie. Dat is natuurlijk ook heel fijn voor mijn man en onze kinderen. Ik vind het belangrijk dat ik hen het goede voorbeeld kan geven. Ik haal echt nog wel lekkere dingen in huis, maar vaak niet meer dan 1 zak chips per week. De grappigste opmerking kreeg ik trouwens van mijn zoontje van 4. Waar hij vorig jaar tot mijn grote schaamte nog vroeg of mama een baby in de buik had, zei hij laatst ineens: “Hé mama, je hebt geen dikke billen meer!”

Im volgde het Easy programma van 1BALANCE. Hieronder geef ik een overzicht van de verschillende programma’s, inclusief een aantrekkelijke kortingsactie van 50%!

Voedingschema's

Veelgestelde vragen

Het programma bestaat uit 12 wekelijkse mails. Na betaling stuur ik direct de eerste mail. Deze belandt soms in een andere map dan de inbox, dus check ook vooral de spam en ongewenste mail:-) Elke week ontvangen deelnemers vervolgens een nieuw dieetschema, met zeven uitgewerkte dagschema’s. Elke dag bevat drie maaltijden en drie tussendoortjes, met in totaal 1500 kcal per dag. Voldoende om alle voedingsstoffen binnen te krijgen (en geen honger te hebben), en toch ruim onder het dagelijks energieverbruik van gemiddeld 2000 kcal. Naast de weekmenu’s bevat het programma nog een e-book met lekkere recepten voor in het weekend, een aantal praktische tips en een variatielijst voor als iemand iets niet lekker vindt!

Er zijn géén addertjes onder het gras; ik reken echt maar eenmalig het bedrag van € 39,50 of € 69,00, afhankelijk van het programma dat iemand kiest (met of zonder coaching). De betaling loopt via ideal, wat betekent dat we in de toekomst nooit iets van je rekening kunnen incasseren. 100% veilig dus!

Mijn programma voor afvallen is geen crashdieet, maar echt een gezonde manier van eten met als doel een resultaat voor de lange termijn. Overdag mag men veel eten, wat voorkomt dat er in de avond gesnackt wordt. Ook eet men de goede verhouding tussen koolhydraten, eiwitten en vetten. Super belangrijk bij afvallen!

Natuurlijk wel! Mijn advies is om overdag gewoon volgens schema te eten. Ga niet compenseren door niks te eten, want dan is de kans op uithongering groot, met alle gevolgen van dien (te veel stokbrood bijvoorbeeld om de honger te vullen). Bestel een gerecht van groenten, en eet daar dan een paar frietjes bij. En het bord hoeft niet leeg😉 Een toetje kan het beste geskipt of eventueel gedeeld worden, zo eet je maar de helft van het aantal kcal. Alcohol helpt natuurlijk niet, maar een lekker wijntje moet af en toe kunnen. Een uurtje extra sporten doet wonderen!

Het is heel simpel: hoe beter men zich aan het schema houdt, hoe sneller het afvallen zal gaan. Maar ik vind dat afvallen ook leuk moet zijn. In het weekend mag iemand best eens voor iets minder gezonds kiezen. Kies dan wel voor kleine porties. Deel bijvoorbeeld een pizza en neem er een salade bij, of neem een handje patat met 1 snack, en vul dit aan met een zak ovengroenten.

Jazeker, het programma is juist geschikt om ook samen met anderen te volgen. Het programma bestaat uit lekkere, overzichtelijke maaltijden die met het hele gezin te eten zijn. De hoeveelheden zijn echter afgestemd op vrouwen die gezond willen afvallen. Kinderen kunnen gewoon eten tot ze vol zitten.

Ik combineer koolhydraten met de juiste hoeveelheid vetten en eiwitten. Deze combinatie zorgt er voor dat de bloedsuikerspiegel niet te snel stijgt, waardoor een lichaam niet onnodig veel insuline hoeft aan te maken. Dit zorgt er voor dat er gewoon brood en pasta kan worden gegeten, en men toch toch snel gewicht verliest! De weekmenu’s bevatten 1500 kcal per dag. Een gemiddeld vrouwenlichaam verbruikt 2000 kcal per dag, met overgewicht is dat vaak nog veel meer. Alleen door elke dag voldoende te eten is het mogelijk om ook op lange termijn resultaat te blijven zien!